O projektu:
Budući da grad Dubrovnik provodi „Strategiju razvoja pametnog grada Dubrovnika“ tj. Smart City, Pametni staklenik je najbolji način da učenici, studenti i mladi budu u tijeku s inovacijama koje se razvijaju za potrebe Smart City-a, a lako se implementiraju u Staklenik (npr. pametne prskalice sastoje se od: senzora za vlagu, mikrokontrolera, elektroventila, prskalice i ovaj sustav se već testira u gradskim vrtovima).
Staklenik će biti pokretan/prenosiv, sa svim potrebnim baterijama, te će se moći lako prezentirati i prenositi u obrazovne institucije Grada i Županije (po potrebi). Pametni staklenik obuhvaća znanja iz: biologije (u prvoj godini planiramo uzgojiti pšenicu-do faze klasa, jer djeca u Dalmaciji rijetko imaju priliku vidjeti istu), automatike, elektronike, programiranja, mrežnih sustava (online praćenje staklenika), obnovljivih izvora energije (baterijski spremnici), te uključuje implementaciju inovacija.
Zajednica tehničke kulture Grada Dubrovnika provodit će projekt Pametni staklenik kroz jednu školsku godinu.
Naziv projekta: Pametni staklenik
Vrijednost projekta: 6.002,26 € / 45.224,00 HRK
Trajanje projekta: rujan 2016. – kolovoz 2017.
Financiranje: Projekt je u punom iznosu od 45.224,00 HRK (6.002,26 €) financirala Hrvatska banka za obnovu i razvoj (HBOR) donacijom projektu organizacije civilnog društva u području obrazovanja i znanosti – poticanje inovativnosti, talentala i izvrsnosti.
Nositelj projekta:
Zajednica tehničke kulture Grada Dubrovnika
Cilj projekta:
CIlj projekta je upoznavanje učenika i mladih s novim tehnologijama koje se implementiraju u njihovoj okolini putem strategije Smart City-ja Grada Dubrovnika, te ukazivanje na važnost uvođenja i primjene STEM područja u svakodnevici.
Aktivnosti:
Faze projekta: | Očekivani rezultati: |
1. Projektiranje i izrada staklenika (plexiglass, radi manje težine i sigurnosti djece) dimenzija dovoljnih da pšenica (klas) može izrasti neometano; dodatna mogućnost otvaranja krova; kolica za lakši premještaj i ugradnja prenosivih baterija, UPS uređaja i sl. | |
2. Ugradnja senzora (koji se već koriste u projektu Smart City Dubrovnik: pametne prskalice (senzori za vlagu), senzori koji mjere visinu biljke, svjetlosni senzori, kontrola protoka i kakvoće zraka, web kamera, alternativno punjenje baterija koje osiguravaju nesmetano nadgledanje (u slučaju nestanka el. struje) | |
3. “Programiranje” Staklenika: izrađuje se poseban softver vizualno namijenjem djeci i mladima, radi lakšeg korištenja i uporabe parametara (određeni učenici i mentori se ovlaste za promjenu parametara, u slučaju da su uočili negativne promjene putem web kamere – kojoj mogu pristupiti svi, ali samo ovlašteni imaju pristup promjenama). | Pametni staklenik je univerzalan i praktičan način da se učenici i mladi aktivno uključuju u tekuće projekte Grada Dubrovnika i Županije, te se u ranijoj dobi kroz kreativan pristup bave STEM područjima. Učenicima i mladima se povjerava oprema, ovlaštenje pristupu informacija, daje im se sloboda koja nosi odgovorno ponašanje, razvijanje izvrsnosti, te omogućuje pronalazak talenata u više područja. |
4. Sadnja biljke (prijedlog je pšenica. Učenicima je zanimljivo ako mogu promatrati biljku koja je sklona bržim i vidljivijim promjenama, pa je stoga pšenica za prvi put najbolji izbor). | |
5. Neovisno o radu institucije u kojoj je Staklenik smješten, sve potrebno (voda, zrak, kvaliteta tla, osvjetljenje) je moguće kontrolirati i upravljati putem aplikacije s udaljenog računala. | |
6. Svi zainteresirani mentori različitih škola i institucija mogu se bilo kada spojiti na web kameru, te u učenicima objasniti koncept ili dio procesa koji ih trenutno zanima ili o tome uče tijekom nastave. | |
7. Po završetku procesa rasta prve biljke, učenici biraju iduću te predlažu uvođenje inovacija, te poboljšanja Staklenika. Bilježe svoja opažanja te o njima raspravljaju s mentorima i voditeljima projekta. |